Hitta

Green iQ kommunikation

För att förmedla vår nya märkning framgångsrikt, är rätt kommunikation avgörande.

Slående och banbrytande: "Green iQ - det intelligenta sättet för en grön framtid"

Sammansättningen av "Green" (= synonym för naturlig, hållbar) och "iQ" (förkortning för intelligenskvot) visar redan tydligt den riktning som tas: den intelligenta vägen till en grön framtid. Att fokusera på grön energi med Green iQ är inte bara bra för miljön, men också det mest intelligenta alternativet.

Grön och smart: huvudmotivet i Green iQ kampanjen

Som ett smakprov av olika marknadsföringsaktiviteter som vi använder för att stödja dig och våra installatörer, presenterar vi här ett antal utvalda reklammotiv. Dessa har presenterats på ISH och kommer att användas från den 1 augusti för press, PR och olika offentliga media vid den officiella marknads- lanseringen av de första Green iQ produkter.

Tema ”Nätverk”

Vem säger att datorer är kalla maskiner: tack vare innovation av Vaillant, med nätverksförberedda Green iQ produkter kan människor värma sina hus även när de inte är hemma, de kan t.ex. vara på resa. Detta är så uppvärmningen kommer att se ut i framtiden.

Tema "Skydda miljön"

Miljövänlig utan att glömma bekvämlighet och komfort. Med väl konstruerade och pålitliga Green iQ produkter visar Vaillant att detta inte längre kommer att vara ett problem i framtiden.

Tema "Konsekvens i över 140 år med Vaillant"

Understryker Vaillants roll som en traditionell producent som har satt standarder inom branschen och med kunder i mer än 140 år genom att tänka framåt och skapa innovativa produkter.